Easel card w formie kapelusza – foto-kurs

Dzisiaj tutaj jak i na blogu sklepu Three Wishes pojawia się mój foto-kurs na kartkę sztalugową w formie kapelusza. Myślę, że to fajna alternatywa na kartkę z okazji zbliżającego się Dnia Matki.

A zatem zabieramy się do pracy 😉

Na początku wycinamy bazę kartki. To dwa połączone z sobą koła. Aby to zrobić musimy zgiąć kartkę na pół, a następnie przykładamy wykrojnik jak na zdjęciu i wycinamy.


Następnie wycinamy koło (zdjęcie 1) wielkości koła, którego użyliśmy do wycięcia bazy. Potem jedną z jej części zginamy na pół (zdjęcie 2 i 3).


Zanim przejdziemy do kolejnego kroku musimy przygotować 2 krążki z tekturki i pasek z tektury karbowanej (może być też inny grubszy papier). Możemy wykorzystać też karbowany papier z pudełek, czy opakowań po meblach. Zamiast kółek z tekturki możemy wyciąć kilka kółek z grubszego papieru, które sklejamy potem razem.

Teraz wycinamy z kolorowego papieru (w moim wypadku jest to dwustronny papier Dream Land ScrapBerry’s) elementy naszego kapelusza jak pokazano na poniższych zdjęciach


Kolorowe elementy naklejamy na elementy bazy i dodatkowe koło, które następnie doklejamy do bazy


Teraz kolej na przygotowanie główki (denka) kapelusza.
Element ten wykonujemy z przygotowanych wcześniej 2 kółek z tekturki i prostokąta z tektury falistej. Dzięki temu, że elementy te są wykonane z grubszego papieru, możemy je sklejać nakładając klej na krawędzie i tworząc ze sklejanych elementów walec. Całość obrazują poniższe zdjęcia.



Powstały walec oklejamy kolorowym papierem i przyklejamy do bazy.Teraz następuje najprzyjemniejsza część naszej pracy – ozdabianie. Ja przyozdobiłam swój kapelusik półprerełkami w taśmie, bawełnianą koronką, wstążeczką i różami, które wykonałam z jedwabnego foamiranu.

Mój kapelusz prezentuje się tak:









Dla tych, którzy mają problemy z proporcjami podaję wymiary elementów, z których zrobiłam swój easel card
baza – koło o średnicy 12,5 cm
koło na denko – średnica 7 cm
wysokość denka – 4,5 cm
Mam nadzieję, że mój foto-kurs jest w miarę jasny i że ktoś z niego skorzysta.

Kapelusz zgłaszam na wyzwania:
Aktualne wyzwanie:



Posted on 21 Maj 2017, in kartki, moje kursy, wyzwania, z okazji. Bookmark the permalink. 23 Komentarze.

  1. już na fb pisałam ,że super kurs ,będę próbowała ,na pewno będzie inny niż Twój ,ale będzie mój hi hi 🙂

  2. Danusiu,piękny kapelusz 😀 i super kursik,dziękuję 😍

  3. podziwiam,nawet nie będę próbować ,pozostawię to innym ,bardziej zaawansowanym w papierkach

  4. Świetny kursik – dziękuję Danusiu 🙂 Mam nadzieję kiedyś go wykorzystać choć efekt końcowy z pewnością nie będzie tak śliczny jak Twój 🙂
    Pozdrawiam serdecznie.

  5. Pomysł na kartkę jest niesamowity. Przepiękne wykonanie kartki i kwiatuszków. Kurs też bardzo przejrzysty. Dziękuję za udział w wyzwaniu sklepu Od A do Zet

  6. Dziękuję wszystkim za pozostawione komentarze ❤ Cieszę się, że zaproponowana forma spodobała się Wam. Zachęcam też do samodzielnego jej wykonania 🙂

  7. Świetny pomysł i piękny efekt końcowy 🙂

  8. GosiaMachynia

    Piękny 🙂 idealny na taką okazję 🙂 Dziękujemy za udział w wyzwaniu DT Foamiran Polska.

  9. Rewelacyjny kapelusik 🙂 Świetny kurs na oryginalną kartkę
    Dziękuję za udział w zabawie na blogu od A do Zet 🙂

  10. Zachwycający kapelusz, delikatne i lekkie kolory, cudne kwiaty, nic tylko na głowę włożyć 🙂 dziękuję za udział w wyzwaniu od A do Zet.

  11. WOW !! Jak elegancko!! Świetna forma kartki 🙂 Dziękuję za udział w wyzwaniu na blogu ScrapAndMe 🙂 Pozdrawiam

  12. Kiedy byłam małą dziewczynką to ponoć uszyłam podobny kapelusik. Z tym, że Twój jest z papieru, mój był z materiału. Twoja praca przywołała mi piękne wspomnienia dziecięcych lat., Fajny pomysł na kartkę i świetne kwiatuszki. Fajnie, że przyłączyłaś się do naszej zabawy. Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę powodzenia. MargoLa DT sklepu Od A do Zet.

  13. Bardzo pomysłowa kartka 🙂
    Dziękuję za udział w wyzwaniu ScrapAndMe 🙂

  14. Kartka bardzo ciekawa, ale kwiaty są przecudowne!!!
    Dziękuję za udział w wyzwaniu ScrapAndMe 🙂

  15. Спасибо за урок! очень красивая открытка получается!

Skomentuj

