Dla babci, czyli 3 w 1

Dzisiaj kolej na moją inspirację dla Sklepiku Gosi.
Wkrótce Dzień Babci. Pewnie niejedna z Was zastanawia się czym obdarować tę ukochaną osobę.

Dlatego dzisiaj chciałam się z Wami podzielić moim pomysłem na podarunek. To takie 3w1: kartka, notes i magnes na lodówkę

Jeżeli spodobał się Wam mój pomysł, to zapraszam na krótki foto – kursik

Do wykonania fartuszka potrzebujemy:
– grubszy papier – ja wykorzystałam papier wizytówkowy
– kolorowy papier
– kawałek wstążki, koronki z materiału lub papierowej
– jakieś kwiatki lub inne ozdoby, które chcemy nakleić na gotowej pracy
– bloczek samoprzylepnych karteczek
– klej, taśma klejąca, klej na gorąco
– nożyczki, nożyk
W związku z tym, że bloczek samoprzylepnych karteczek, z którego skorzystałam ma wymiary: 76 mm x 76 mm, nie mogłam skorzystać z dostępnych w sklepach wykrojników – musiałam sama stworzyć sobie szablon. Wykorzystałam do tego Worda, a w nim kilka elementów z Autokształtów i szablon był prawie gotowy.

Teraz tylko drobna obróbka w Paicie i mamy swój szablon fartuszka, który drukujemy i wycinamy.


Jak widzicie nie trzeba mieć żadnych specjalnych programów graficznych, by zrobić sobie własny szablon 🙂
Teraz albo drukujemy nasz szablon, wycinamy i odrysowujemy na kartce, albo też kopiujemy go sobie do Worda, jak na załączonym zdjęciu i drukujemy na grubszym papierze.


Chodzi o to, by po przecięciu kartki wzdłuż dłuższej krawędzi, z jednej strony był jeden fartuszek, a z drugiej 2 – na jednym z nich (tym do góry nogami) możemy wydrukować sobie życzenia i wyciąć.


Następnie kartkę z fartuszkiem na dole zginamy na pół, tak, by zgięcie pokrywało się z górną krawędzią fartuszka i wycinamy.



Teraz jeszcze wycinamy z kolorowego papieru jeden fartuszek i kieszonkę.

W zgięciu bazy robimy 2 nacięcia na wstążeczkę, przeciągamy ją i przyklejamy od środka za pomocą taśmy klejącej. Do bazy przyklejamy magnesy. Ze względu na to, iż bloczek z karteczkami samoprzylepnymi jednak trochę waży, ja przykleiłam 4. Po bokach dokleiłam też wstążeczki. Na to naklejamy fartuszek w kolorze bazy – ten pusty. Na niego naklejamy bloczek z karteczkami.

Do drugiej części bazy przyklejamy fartuszek z życzeniami.

Po drugiej stronie części, na której nakleiliśmy życzenia, przyklejamy fartuszek z kolorowego papieru. Teraz możemy przystąpić do ozdabiania.

W ozdabianiu panuje całkowita swoboda – ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia. Ja przeszyłam go ręcznie, przyozdobiłam koronką, dodałam etykietę, którą przymocowałam za pomocą kostek dystansujących, nakleiłam kilka kwiatków z foamiranu.
Kwiatki wykonane są z cielistego foamiranu, który barwiłam suchą różową pastelą. Do wycięcia płatków i listków użyłam wykrojników:
– Rosy Owl – gałązka
 Rosy Owl – Kwiatek AC1 
 Rosy Olw – Kwiatek AC2 
Kieszonka też może mieć dowolny kształt: serduszka, półkola…

Mam nadzieję, że spodobał się Wam mój kursik.

Produkty, które można nabyć w Sklepiku Gosi:

– cielisty foamiran
– kostki dystansujące
– klej na ciepło 7 mm 

 wykrojniki:
– Rosy Owl – gałązka
– Rosy Owl – Kwiatek AC1
– Rosy Olw – Kwiatek AC2

Karteczkę zgłaszam na wyzwanie


Posted on 11 Styczeń 2017, in foamiran, kartki, moje kursy, scrapbooking, wyzwania, z okazji. Bookmark the permalink. 16 komentarzy.

  1. Bardzo fajny fartuszek – szkoda, że już nie mam dla kogo zrobić takiego.
    Kwiatki Danusiu cudne – jak zwykle u Ciebie 🙂
    Pozdrawiam serdecznie.

  2. Superowy fartuszek ,ciut inny od mojego ,ale oba śliczne .Fajnie że kurs zrobiłaś ,jak będzie trzeba ,to bardzo się przyda i to nie tylko dla babci hi hi 🙂

  3. Piękny fartuszek- dzięki Twoim wskazówkom robiłam z dziećmi dla babci

    • Cieszę się Wiesiu, że mogłam pomóc. Mam nadzieję, że dzieciaki nieźle się bawiły przy ich tworzeniu. Myślę też, że spodobają się dziadkom 🙂

  4. fajny fartuszek,, uszyłaś,,

  5. alez CUUUDOWNA praca:)! pozdrawiam cieplutko dziekujac za udzial w styczniowym wyzwaniu Craft Style

  6. Bardzo sympatyczny i piękny prezent i kurs też się zainteresowanym przyda.

  7. wow ale superowy pomysł, gratuluję !! Dziękujemy za udział w wyzwaniu DT Foamiran Polska !

  8. Justyna Bizoń

    Świetny pomysł! Kurs bsrdzo przejrzysty i dopracowany 😊 Dziękujemy za udział w wyzwaniu Foamiran Polska.

Skomentuj

