Moje foamiranowe kwiatki – foto-kurs

Dzisiaj po raz kolejny inspiruję na blogu Sklepiku Gosi. Tym razem postanowiłam podzielić się swoją wiedzą na temat robienia foamiranowych kwiatków. Zrobiłam to w formie foto-kursu.
dscn1760
Zapraszam i Was, odwiedzających mojego bloga na zapoznanie się z jego treścią
Zaznaczam, że jestem samoukiem, jeżeli chodzi o wykonywanie kwiatków na kartki, a sposób ich wykonania wypracowałam sobie na zasadzie prób i błędów. Mam jednak nadzieję, że ten kursik pomoże w „oswojeniu” pianki przez osoby, które nie mają możliwości wzięcia udziału w organizowanych „na żywo” kursach.

a-1Do zrobienia kwiatków potrzebujemy następujące materiały i narzędzia: foamiran, żelazko, podkładkę z grubej pianki, klej na gorąco, kredki „Bambino”, chusteczki nawilżające, wykrojniki, narzędzia kulkowe, nożyczki.Do wykonania dzisiejszy kwiatków wykorzystałam biały foamiran na ciepło o grubości 0,6 mm oraz wykrojniki: ROSY OWL – KWIATEK AC1, ROSY OWL – KWIATEK AC2 i Leane Creatief Kwiat jabłoni

Sposób wykonania:

Wycinanie
Z pianki wycinamy kwiatki:
– na kwiatek a la magnolia z wykrojnika Leane Creatief Kwiat jabłoni potrzebujemy po jednym scrapku w dwóch różnych rozmiarach
– na kwiatek pięciopłatek potrzebujemy 3 scrapki, każdy w innym rozmiarze
– na mini kwiatki tzw. „zapchaj dziury” potrzebujemy po jednym scrapku
1-1
Barwienie i ozdabianie
Do kolorowanie pianki używam kredek „Bambino”. Każdy płatek ozdabiam rysując na nim kreski.
kreseczki-1

Następnie na kawałku chusteczki rozprowadzam kredkę. Zabarwioną chusteczką nanoszę kolor na piankę – robię to z po obu stronach scrapka. Jeżeli kolor będzie zbyt intensywny, możemy go rozetrzeć czystą częścią chusteczki.
kolorowanie

Modelowanie
Żelazko nastawiamy na 2 stopniu nagrzewania. W zależności od rodzaju kwiatka, w różny sposób dokonuję modelowania pianki
Małe kwiatki – te w zasadzie modelują się same😉 Przykładam scrapek do stopy żelazka i przytrzymuję narzędziem kulkowym. Jeżeli chcę, by kwiatek miał wypukłe płatki – przykładam ozdobioną kreseczkami stroną na wierzch, a gdy chcę, by płatki były wklęsłe – przykładam ozdobioną stroną od spodu. Gdy widzimy, że pianka zaczyna się uwypuklać – puszczamy narzędzie kulkowe – scrapek sam odpada. Narzędziem kulkowym naciskamy na środku kwiatka – w ten sposób nadajemy mu ostateczny kształt.
wylaczanie
Kwiatek a la magnolia. Każdy płatek z osobna przykładamy do stopy żelazka, przytrzymując delikatnie palcem. Gdy poczujemy pod nim ciepło, chwytamy w palce płatek i delikatnie przekręcamy. Czynność powtarzamy ze wszystkimi płatkami. Na cały kwiatek składają się 2 scrapki – w dwóch rozmiarach.
skrecanie-vert

Potrójny kwiatek pięciopłatek. W tym przypadku postępujemy tak jak w małych kwiatkach, czyli pojedynczy kwiatek przykładamy do stopy żelazka, przytrzymując go narzędziem kulkowym. Gdy płatki zaczynają się pod wpływem ciepła uwypuklać, zwalniamy narzędzie, a ciepły jeszcze kwiatek naciskamy kulką przez środek, jak pokazano na zdjęciu.
piecioplatek-vert

Powstałe w ten sposób części kwiatków łączymy i sklepiamy. Środki ozdabiamy pręcikami, perełkami itp.
kwiatki-horz

Mam nadzieję, że mój foto – kurs przybliżył Wam nieco sposób wykonywania foamiranowych kwiatków. Chętnie zapoznam się z Waszymi opiniami i uwagami. Napiszcie, czy jesteście zainteresowani podobnym kursem na stokrotki i róże.
Wykrojniki i materiały, które można kupić w Sklepie Gosi:
ROSY OWL – KWIATEK AC1
ROSY OWL – KWIATEK AC2

biały foamiran na ciepło – 0,6 mm

 

 

 

 

 

 

 

Posted on 27/09/2016, in foamiran, moje kursy, scrapbooking. Bookmark the permalink. 9 komentarzy.

  1. gruzinowa

    kurs superowy ,bardzo czytelny ,ja już robię hi hi🙂

  2. Danusiu super kursik,Ja już z niego robię moje kwiatki,nie są tak piękne jak Twoje,ale się staram🙂
    Oczywiście czekam na następne.
    Pozdrowienia przesyłam❤

  3. Magda z Krakowa

    Danusiu, bardzo piękne kwiatuszki i czytelny, fajny kursik. Dziękuję. Chętnie zaopatrzyłabym się w Sklepiku Gosi w potrzebne rzeczy, ale jakoś nie potrafię odnaleźć podkładki z grubej pianki, ani też narzędzi kulkowych. Poratuj: gdzie kupić?

  4. Oj, nie dla mnie takie zabawy, choć efekt wart zachodu.

Skomentuj

